poniedziałek, 29 sierpnia 2016

Mam ochotę na słodkie - kakaowe muffiny ze śliwkami


Mam ochotę na słodkie - kakaowe muffiny ze śliwkami


Nie wiem jak Wy, ale mnie czasami dopada wielka ochota na słodkie. Na co dzień ograniczam ilość spożywanych cukrów, ale trzeba przecież mieć coś z życia. W chwili słabości wytworzyłam te kakaowe przepyszne przekąski - kto by się im oparł! W dodatku wystarczyła niecała godzina, aby móc ich skosztować. Inspiracją były śliwki, które dojrzewały u mnie w kuchni i stawały się coraz słodsze, aż wreszcie nadszedł dla nich odpowiedni moment...


Aby zrobić kakaowe muffiny ze śliwkami nie musicie mieć specjalnych talentów kulinarnych. Potrzebujecie tylko kilku składników, które zapewne macie w swojej szafce w kuchni (lub spiżarni). No i niezbędne będą śliwki. Jeśli macie produkty, wykonanie muffin jest już banalnie proste.


Mam ochotę na słodkie - kakaowe muffiny ze śliwkami
Mam ochotę na słodkie - kakaowe muffiny ze śliwkami

Mam ochotę na słodkie - kakaowe muffiny ze śliwkami


Mam ochotę na słodkie - kakaowe muffiny ze śliwkami



Składniki:

  • 2 jajka
  • 250 g  maki pszennej
  • 3 łyżki kakao
  • 3/4 szklanki cukru
  • 3/4 szklanki mleka
  • 1/2 szklanki oleju
  • 1 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 250 g dojrzałych śliwek

Wykonanie:

Jajka ubić z cukrem, następnie dodać mleko i olej. Osobno przygotować suche składniki - przesianą przez sitko mąkę, kakao i proszek do pieczenia. Teraz wystarczy tylko połączyć mokrą masę z mąką, kakao i proszkiem do pieczenia. Na koniec dodać większość pokrojonych w dość drobne kawałki śliwek. Można zostawić trochę śliwek, aby udekorować wierzch muffinek. Piec ok. 25 minut w temperaturze 180 stopni.


Mam ochotę na słodkie - kakaowe muffiny ze śliwkami

Mam ochotę na słodkie - kakaowe muffiny ze śliwkami
Mam ochotę na słodkie - kakaowe muffiny ze śliwkami
Mam ochotę na słodkie - kakaowe muffiny ze śliwkami

Ps. Wypróbowałam również wersję z malinami - nie wiem, czy nawet nie jest lepsza. 

Podobne:


Prześlij komentarz
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...