czwartek, 18 czerwca 2015

Krem kawowy




Krem kawowy
Kiedyś nie znosiłam kawy. Gdy byłam mała, ten napój wydawał mi się jakiś taki gorzki i okropny. Dziwiłam się, co też takiego zawiera ta kawa, że dorośli ją ubóstwiają. Ale było coś, co nigdy nie pozwalało mi obojętnieć. Zapach. 

Chłonęłam cały proces preludium do kawy. Najpierw słyszałam, jak moja mama w kuchni mieliła te czekoladowe ziarna, za chwilę pojawiał się przeraźliwy gwizd czajnika oznajmującego, że woda jest jak najbardziej gorąca, by za chwilę już w powietrzu unosił się ten nieprawdopodobny zapach. Ilekroć go czułam, gdziekolwiek się znajdując, zawsze kojarzył mi się z domem.

Z czasem oczywiście i sama przekonałam się do tego napoju. Nie tylko zaczęłam doceniać jego niepowtarzalne walory zapachowe, ale również jego smak i właściwości pobudzające mój organizm do działania. Jednak nie powiedziałabym, że teraz piję kawę hektolitrami. Raczej pijam ją dla przyjemności - raz dziennie albo nawet co kilka dni, aby przypominać sobie ten aromat i wciąż uwrażliwiać moje kubki smakowe.

Jeszcze wcale nie jestem od niej uzależniona, ale ten proces postępuje z dnia na dzień.

Dziś zamiast kawy propozycja deseru - deseru z dodatkiem kawy.

 

Składniki:

  • łyżka żelatyny
  • szklanka mleka
  • łyżka mąki ziemniaczanej
  • szklanka śmietany kremowej
  • łyżeczka kawy rozpuszczanej
  • 4 jajka
  • 1/2 szklanki cukru pudru
  • 3 łyżki gorącej wody
  • łyżeczka cukru pudru do ubicia białek

 

Przygotowanie:

  1. Żelatynę rozpuszczamy z łyżce zimnej wody, a kawę rozpuszczalną we wrzątku i studzimy.
  2. Ucieramy żółtka z cukrem pudrem.
  3. Mąkę ziemniaczaną rozprowadzamy w odrobinie zimnego mleka. Resztę zagotowujemy i łączymy z rozpuszczoną w mleku mąką, tak, aby powstał z tego rzadki budyń.
  4. Do zagęszczonego mleka dodajemy kawę, utarte żółtka i rozpuszczoną na parze żelatynę i odstawiamy do wychłodzenia.
  5. Śmietanę ubijamy na puch, oddzielnie ubijamy białka z cukrem pudrem.
  6. Zimną masę kawową łączymy, delikatnie mieszając, ze śmietaną i białkami. Przekładamy do kieliszków, pucharków (w czym lubicie zajadać).
  7. Podajemy z kawą (czemu nie!), możemy wierzch deseru polać syropem, likierem kawowym, posypać gorzką czekoladą, płatkami migdałowymi, udekorować bitą śmietaną. Wypróbujcie, jeśli lubicie takie desery...


Podobne:


Krem kawowy


Krem kawowy

Krem kawowy

Krem kawowy

Krem kawowy

PS. Dziękuję za odwiedziny i komentarze...
Prześlij komentarz
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...