poniedziałek, 18 maja 2015

Prawie jak raffaello

Prawie jak raffaello


Nie ukrywam, że mam pewną słabość do białych, słodkich i nastroszonych kuleczek. Chrupki wafelek, delikatny krem i chrupiący orzeszek w środku. Czego chcieć więcej. Ja domagam się więcej! To małe opakowanie nie jest niestety w stanie zaspokoić moich kubków smakowych, na tyle, by nie szukać własnego sposobu na te słodkie wspaniałości. Swego czasu próbowałam przepisu na ciasto typu rafaello. Jeśli Wasze podniebienie potrzebuje czegoś kokosowego, przepis sprawdzony przeze mnie  znajdziecie TU
Dziś zajęłam się nie tylko odtwarzaniem smaku, ale i kształtu raffaello. Jestem zaledwie marną kopistką, ale w sumie uzyskany  efekt w pełni mnie zadowala, a nawet napawa dumą.

JAK JA TO ZROBIŁAM?


Składniki:


  • 1 biała czekolada (100 g)
  • 200 ml słodkiej śmietanki 30 %
  • 110 g wiórek kokosowych (60 g do środka, 50 do posypania i obtoczenia kuleczek)
  • 35 g mąki migdałowej

PRZYGOTOWANIE MASY KOKOSOWO-MIGDAŁOWEJ

 

  • Rozpuściłam białą czekoladę w kąpieli wodnej (ładnie się to nazywa - chodzi o to, że rozpuszczając ją bezpośrednio w garnku, można ją przypalić).
  • W drugim naczyniu zagotowałam  śmietankę, której część (1/3) zaczęłam powoli łączyć z czekoladą.
  • Do zagotowanej śmietanki dodałam wiórki kokosowe oraz mąkę migdałową.
  • Na koniec połączyłam ze sobą masę z wiórkami z czekoladą wymieszaną z częścią śmietanki.
  • Gotową ostudzoną masę włożyłam do lodówki aż zrobiła się na tyle gęsta, że możliwe stało się lepienie kuleczek (ok. godziny).

 

FORMOWANIE KULECZEK


  • Z masy uformowałam kuleczki.
  • Na talerzu przygotowałam wiórki kokosowe, których użyłam, aby pokryć nimi ulepione kuleczki. Wychodzi ok. 15 sztuk w zależności od wielkości. Wkładamy jeszcze na godzinkę do lodówki i gotowe.

Myślę, że można zaryzykować i dodać do środka każdej kuleczki blanszowany migdał.
W tym przepisie nie znajdziecie też cukru, gdyż moim zdaniem biała czekolada jest już tak słodka, że wcale go więcej nie potrzeba. Gdyby jednak wydawało Wam się, że Wasze raffaello jest mało słodkie, dosypcie odrobinę cukru pudru.  

Smacznego!
  


 

Prawie jak raffaello

Prawie jak raffaello

Prawie jak raffaello

Prawie jak raffaello

PS. Dziękuję za liczne odwiedziny i komentarze! Pozdrawiam Was bardzo serdecznie :)

Podobne:


Prześlij komentarz
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...