czwartek, 2 kwietnia 2015

Sernik z cynamonem

Nie wyobrażam sobie świąt bez sernika. Sernik musi być. Ostatnio bardzo zasmakowała mi jego wersja cynamonowa. Wiadomo, nie każdy uwielbia ten dodatek, ja zaś wprost za nim przepadam. 

Sernik z cynamonem


Ten przepis wpadł mi w ręce przypadkowo. Mój mąż przyniósł mi z pracy kartkę z wydrukowanym sernikiem. Pojawił się w jakiejś gazecie (nawet nie znam tytułu). Wersja pierwotna była o połowę mniejsza, więc mój sernik wyszedł bardzo niziutki :( Nie poddałam się jednak i za drugim podejściem do tego tematu było już znacznie lepiej.
 
Ułatwiłam sobie zadanie i na spód ciasta użyłam pokruszonych herbatników. Dodałam jeszcze jogurt grecki, ponieważ masa wydawała mi się  zbyt gęsta.

Sernik z cynamonem

Tym razem efekt bardzo mnie zadowolił. Sernik wyszedł wysoki, puszysty i po prostu przepyszny.

 

Jak go przygotować?  


Porcja na okrągłą formę ok. 25 cm.

Spód: pokruszone herbatniki

Ciasto:

  • 4 kostki sera białego półtłustego (po 250 g)
  • szklanka cukru
  • 2 czubate łyżki mąki ziemniaczanej
  • wanilia
  • 6 jajek
  • jeden mały jogurt grecki
  • 12 g masła
  • 3 łyżeczki cynamonu


Wykonanie:

 

  1. Spód wysmarowanej tortownicy posypujemy pokruszonymi herbatnikami. Ja zawsze podkładam papier do pieczenia.
  2. Ser (jeśli jest taka potrzeba) zmielić w maszynce.
  3. Oddzielić żółtka od białek.
  4. Żółtka utrzeć z cukrem i stopniowo do tych składników dodawać miękkie masło.
  5. Masę stopniowo łączyć z białym serem, jogurtem greckim i wanilią.
  6. Ubić pianę z białek i powoli połączyć z masą serową.
  7. Masę dodawać częściami do foremki, tak by stworzyć trzy warstwy.
  8. Każdą warstwę oraz wierzch posypujemy cynamonem.
  9. Pieczemy ok. 1,5 godz. w temperaturze 170 stopni.
  10. Sernik studzić stopniowo w wyłączonym piekarniku.

Smacznego!
   
Z pewności sernik przypadnie Wam do gustu, jeśli nie lubicie  żadnych dodatków typu proszek do pieczenia i budyń.

Sernik z cynamonem

PS. Dziękuję za odwiedziny i komentarze :)

Podobne:



Prześlij komentarz
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...