poniedziałek, 27 kwietnia 2015

Pomysł na śniadanie - budyń z płatków jaglanych bez białego cukru

Pomysł na śniadanie  - budyń z płatków jaglanych bez białego cukru


Budyń z torebki gotowy w minutę.  Tak, zdarzało mi się przygotowywać takie specyfiki. Odkąd większą wagę przywiązuję do tego, co jest w środku opakowania, znacznie rzadziej ulegam pokusie kupienia kolejnego opakowania z niechcianymi dodatkami. Lubię mieć wpływ na to, co jem. W dodatku tak niewiele trzeba, aby zrobić zdrowszą, co nie oznacza gorszą w smaku, wersję budyniu. Gdy robię go sama, wiem, co jest w środku. Mniej cukru i mniej substancji na literę E. 

 

Domowy budyń    


By zrobić domowy budyń, potrzebne są jedynie trzy składniki:

  • płatki jaglane ok. 3 łyżek
  • mleko - 1 szklanka
  • banan

Wystarczy krótko zagotować mleko z dodatkiem płatków jaglanych, do tego dorzucić jednego banana i całość zblendować. Nie dodaję cukru, gdyż dla mnie sam banan dostarcza odpowiednią ilość słodyczy. Na wierzchu posypałam gałką muszkatołową. Równie dobrze można użyć cynamonu albo drobnych kawałeczków gorzkiej czekolady.

By podkręcić smak można dodać jeszcze kawałek gruszki i odrobinę soku z cytryny. To oczywiście zależy od Waszych upodobań smakowych. Można również spróbować z innymi owocami. Ja planuję przetestować wersję z truskawkami, malinami i borówkami. W końcu sezon na nie już się zbliża. 

Taki budyń można przygotować również z samej kaszy jaglanej. Równie pyszny i mam wrażenie, że nieco łagodniejszy w smaku. Tylko oczywiście dłużej gotujemy kaszę.


PS. Smacznego!
PS. Jeśli macie ochotę, skomentujcie....

Pomysł na śniadanie  - budyń z płatków jaglanych bez białego cukru

Pomysł na śniadanie  - budyń z płatków jaglanych bez białego cukru

Pomysł na śniadanie  - budyń z płatków jaglanych bez białego cukru

Podobne:

Prześlij komentarz
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...