wtorek, 10 marca 2015

Wiosenne naleśniki

Wiosenne naleśniki

Wiosna! Wiosna! Wiosna! Intensywność zieleni wzrasta z dnia na dzień aż osiągnie swoje apogeum w maju? Kto wie. Nie wiem, jak u Was, ale moje pragnienie umieszczenia w swoim jadłospisie koloru zielonego, wraz z nastaniem tej pory roku, również się intensyfikuje. Dzisiaj proponuję zielone naleśniki.
Swój kolor zawdzięczają garści szpinaku, który dodałam do tradycyjnego ciasta naleśnikowego. Pominęłam oczywiście cukier, a zamiast tego dosypałam odrobiny pieprzu. Przepis na naleśniki na słodko można znaleźć TUTAJ.  
Nikogo nie namawiam do jedzenia szpinaku, ale być może niektórzy wreszcie się odważą. W tym przepisie szpinak jest tylko lekko wyczuwalny. Za to kolor naleśników! Ja lubię je przygotowywać ze świeżego szpinaku. Ten mrożony nie do końca mnie przekonuje.

Jak je przygotować?


Składniki:

  • 2 szklanki mleka
  • 1,5 szklanki mąki pszennej
  • 1 jajko
  • spora garść liści szpinaku
  • 1 łyżka oleju
  • szczypta soli
  • szczypta pieprzu
Wiosenne naleśniki

Przygotowanie:


Do miski blendera dodajemy wszystkie składniki i miksujemy  aż uzyskamy jednolitą masę. naleśniki smażymy bardzo krótko z każdej strony prawie bez dodatku tłuszczu. Ja tylko delikatnie smaruję patelnię olejem. Jeśli zależy Wam na ładnym kolorze, robimy to bardzo szybko, żeby zbytnio ich nie przyrumienić.

 

Z czym podawać?


Wszystko zależy od tego, co lubicie. Na pewno będą fajnie się komponowały z różnego rodzaju pastami z sera twarogowego ( ze szczypiorkiem, z chrzanem, a jeśli jeszcze nie mało Wam szpinaku można też dodać do serka). U mnie wygrała wersja, z bardzo łatwą do przygotowania,  pastą jajeczną. 

Do jej wykonania potrzebujecie:


  • 3 jajka ugotowane na twardo
  • duża łyżka majonezu
  • sól
  • pieprz
  • drobno pokrojona cebulka lub szczypiorek
  • pół łyżeczki ulubionej musztardy 

Przyrządzenie jest już banalnie proste: pokrojone jajka łączymy z pozostałymi składnikami.
Wiosenne naleśniki smarujemy pastą jajeczną. 
Do środka można dodać jeszcze element chrupki, czyli na przykład sałatę lodową. 

Smacznego! 

Wiosenne naleśniki



PS. Dziękuję, że zaglądacie i komentujecie :)

Podobne:


Prześlij komentarz
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...