poniedziałek, 23 marca 2015

Wciąż w temacie zielonym - pierogi z brokułami i mozzarellą

Nie należę do osób, które godzinami potrafią oddać się manualnym zajęciom, a takim jest bez wątpienia lepienie pierogów. Zadanie z pewnością nie trudne, ale wymagające odrobiny samozaparcia, cierpliwości i przede wszystkim czasu. I stało się. Okazało się, że to banalne zajęcie pochłonęło mnie totalnie na jakąś dobrą godzinkę. Może i Wam się spodoba? Pozwala na chwilę zatrzymać się, wyłączyć i skupić jedynie na klejeniu ciasta.
Całkiem niedawno zachęcałam Was do przygotowania zielonych naleśników. To już jest naprawdę bardzo proste! Z ciekawości możecie zajrzeć TU

A dziś znów w temacie zielonych warzyw - tym razem w roli głównej brokuły.
 

Wciąż w temacie zielonym - pierogi z brokułami i mozzarellą

Uwielbiam je pod każdą postacią. Świetnie nadają się do sałatek, dodatek do mięsa, czy składnik zapiekanki. Dzisiaj u mnie stały się głównym składnikiem pierogowego farszu.

Przepis na farsz z brokułami i mozzarellą


Składniki:

  • połowa średniej wielkości brokułu
  • jedna mała cebulka
  • kulka mozzarelli (ok. 150 g)
  • łyżka masła
  • sól i pieprz do smaku

Przygotowanie:

Cebulkę pokroić i podsmażyć na maśle. Lekko podgotować brokuły i zblendować (tak, by były widoczne drobne kawałki brokułu). Połączyć ostudzone warzywa, dorzucić starty na tarce ser, a następnie doprawić solą i pieprzem. Farsz gotowy! 

Przepis na ciasto pierogowe


Sądzę, że dysponujecie sprawdzonym przepisem na ciasto pierogowe. Ja robiłam je z dwóch szklanek mąki pszennej,  3/4 szklanki ciepłej wody i odrobiny soli. Ciasto powinno być bardzo miękkie i elastyczne i ładnie odchodzić od dłoni. Z takiej jego ilości wychodzi około 30 pierogów. (To zależy od stopnia rozwałkowania ciasta i wielkości krążków, jakie wytniecie z gotowej masy). 

Teraz najtrudniejszy etap - nakładanie farszu i klejenie pierogów. Ja układałam na każdym krążku dość dużo farszu, więc w trakcie domykania pierogów musiałam go nieco poupychać do środka. Efekt końcowy widzicie już na zdjęciach. 

Pierożki można opcjonalnie polać rozpuszczonym masłem. 
Jeśli macie czas, popróbujcie...


Wciąż w temacie zielonym - pierogi z brokułami i mozzarellą


Wciąż w temacie zielonym - pierogi z brokułami i mozzarellą

Podobne:


PS. Dziękuję, że tu zaglądacie :)
Prześlij komentarz
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...