środa, 10 grudnia 2014

Moje tiramisu

Moje tiramisu

Czy chcecie zostać skuszeni moją wariacją na temat tiramisu?  Nie będę ukrywać - to słodkie cudo należy do moich ulubionych. Tak sobie myślę, że mogłabym je robić częściej. Powstrzymuje mnie tylko myśl o niekontrolowanych ilościach kalorii. Lekkość śmietany i mascarpone w połączeniu z kawą, kakao i biszkoptami. Ten, kto wymyślił to połączenie smaków, musiał być po prostu geniuszem!


By przygotować tę ucztę dla podniebienia, potrzebujecie:


  • 1 opakowanie podłużnych biszkoptów
  • 1 serek mascarpone
  • 3 jajka
  • 2 łyżeczki cukru pudru (dodajcie tyle, ile lubicie)
  • 1,5 szklanki mocnej kawy rozpuszczalnej
  • 2 łyżki dobrego koniaku lub likieru migdałowego Amaretto
  • śmietana kremówka o,5 l 30% 


Przygotowanie: 


  1. Studzimy kawę i łączymy ją z alkoholem.
  2. Żółtka oddzielamy od białek i ubijamy na parze z dodatkiem cukru pudru najlepiej w metalowym lub szklanym naczyniu aż do uzyskania puszystej masy.
  3. Ubijamy na sztywno śmietankę, powoli dodając mascarpone.
  4. Łączymy masę jajeczną z masą śmietanową.
  5. Przygotowujemy pucharki do deseru lub duży pojemnik, w którym umieścimy nasz deser.
  6. Namoczone w kawie biszkopty (zanurzamy na 2 sekundy) układamy na dnie naczynia. Jeśli są za duże, łamiemy na kawałki.
  7. Biszkopty przykrywamy warstwą masy i posypujemy kakao (sypiemy przez sitko).
  8. Układamy dwie lub trzy warstwy - ostatnia warstwa to sama masa.
  9. Deser schładzamy w lodówce (najlepszy jest następnego dnia, kiedy wszystkie smaki idealnie się zespolą ).
  10. Tuż przed podaniem posypujemy nasz deser warstwą kakao.
Smacznego!

Czy już macie swoją sprawdzoną wersję tiramisu?

PS. Dziękuję za odwiedziny i komentarze.  

Moje tiramisu

Podobne:



Moje tiramisu

Moje tiramisu

Moje tiramisu

Prześlij komentarz
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...