środa, 15 października 2014

Kręcą mnie warzywa! SOK Z DYNI

sok z dyni

Dzisiaj króciutki post kulinarny. (Kulinarny to chyba za dużo powiedziane!). Dynia w mojej kuchni grzecznie sobie czekała aż ją przeanalizuję i przerobię na kilka sposobów.  Moja mama zaopatruje mnie w to cudne kolorowe warzywo. Nie będę wymądrzać się nad właściwościami dyni, ponieważ z pewnością na niejednym blogu takie porady znajdziecie. Na pewno warto dynię jeść, a żeby nie było nudno, to najlepiej wykorzystać różne możliwe przepisy. 
Efekt mojej dzisiejszej pracy nad dynią widzicie na zdjęciach. To nic innego jak orzeźwiający sok. W dodatku uwielbiają go maluchy. Moja córeczka chętnie opróżnia jedną szklaneczkę tego pysznego napoju. 

By przygotować sok z dyni potrzebne będą:


  • dynia
  • jabłka
  • marchew
  • sok z cytryny 

Nie podaję ilości, ponieważ sok można przygotować z różnych proporcji warzyw i owoców.

Jak robię?


Obieram dynię (1/3 niedużej wielkości) i kroję na takie kawałki, które zmieszczą się w sokowirówce, myję jabłka (2-3) oraz  marchewkę (2-3) i również dzielę na części. Teraz tylko wkładamy owoce do sokowirówki i czekamy aż popłynie sok. Można dodać odrobinę soku z cytryny. Najlepiej smakuje tuż po przygotowaniu.


sok z dyni

sok z dyni

Prześlij komentarz
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...