poniedziałek, 18 sierpnia 2014

Sos pomidorowy rodem z filmu 3 days to kill

sos pomidorowy 3 days to kill

Dzisiejszy post kulinarny ma związek z filmem, o którym pisałam w poprzednim poście. Postanowiłam podążyć śladem Pauliny Wnuk z From Movie the Kitchen i wypróbować przepis na bardzo prosty sos pomidorowy. Recept na ów sos zostaje podany w dość niecodziennych okolicznościach. W chwili, gdy główny bohater przeprowadza bardzo poważną rozmowę z księgowym, aby wymusić na nim pewne informacje dotyczące szanownego bandziora o pseudonimie Wilk, dzwoni jego nastoletnia córka. Oznajmia, że chętnie zaprosiłaby swojego chłopaka na kolację i podała spaghetti, ale nie zna żadnego przepisu. Prosi ojca o wskazówki. Ten niewiele myśląc zasięga porad torturowanego Włocha. Włoch mimo tych niesprzyjających okoliczności chętnie dzieli się rodzinnym sposobem na sos.

Efekt końcowy mojej przygody z sosem pomidorowym widzicie na zdjęciach.

Co będzie potrzebne na sos pomidorowy?


  • 3-4 pomidory obrane ze skórki
  • 2 ząbki czosnku
  • 2- 3 łyżki oliwy z oliwek
  • natka pietruszki
  • łyżka kaparów (ja dodałam ze słoiczka)
  • sól, pieprz, cukier do smaku

Przygotowanie:


Na rozgrzanej oliwie z oliwek krótko podsmażamy czosnek (dobrze byłoby go nie przypalić, gdyż stanie się gorzki). Następnie do czosnku dodać obrane ze skórki i pokrojone pomidory. Dusić je około 10 minut. Dorzucić pokrojone kapary i natkę pietruszki oraz przyprawić odrobiną soli, pieprzu i cukru.

Sos pomidorowy wyszedł naprawdę przepyszny. W dodatku przekonałam się wreszcie do kaparów.
Bohater filmu radzi jeszcze, że smak sosu można podkręcić białym winem. Takiej wersji jeszcze nie próbowałam. Kto wie, może następnym razem.

PS. Dziękuję, że zaglądacie i komentujecie.


Prześlij komentarz
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...