sobota, 7 czerwca 2014

Szparagi z sosem holenderskim?



Szparagi z sosem

Po raz pierwszy w mojej mini kuchni debiutują szparagi. Szukałam jakiegoś fajnego przepisu żeby oswoić to warzywo i doszłam do wniosku, że na początek musi to być coś prostego. Szparagi plus sos, więc dziś ekperymentów kulinarnych ciąg dalszy.

Szparagi z sosem

Mój przepis:

pęczek szparagów
sól, cukier do smaku

Sos:

2 żółtka
2 łyżki masła
sól, pieprz, gałka muszkatałowa
łyżeczka soku z cytryny


Szparagi z sosem

Przygotowanie:

Szparagi obrać ze skórki (chyba najlepsza będzie do tego obieraczka - nożem trudno je obrać tak cieniutko) i ugotować. Ja gotowałam na parze ok. 15 minut. Posypałam je tuż po włożeniu do garnka odrobiną soli i cukru. Utrzeć żółtka w blenderze i powoli dodawać do nich roztopione gorące masło, sól, pieprz, łyżeczkę soku z cytryny i gałkę muszkatałową.
Szparagi ułożyć na talerzu i polać sosem. Można podać je z lekko przesmażonym boczkiem lub szynką. U mnie na talerzu wylądowaly również kwiatki szczypiorku - ładnie wyglądają i są jadalne. Smacznego! Zajrzyj również do innych przepisów.


Szparagi z sosem
Dziękuję za każdy komentarz.
Prześlij komentarz
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...