wtorek, 3 czerwca 2014

Sernik na herbatnikach z dodatkiem brzoskwini

sernik na herbatnikach

Uwielbiam sernik. To moje ulubione ciasto. Kawa, serniczek i chwila dla mnie. 
Przepis na ciasto? Stary jak świat, według pomysłu mojej mamy, która kusi mnie tym sernikiem od  najmłodszych lat dzieciństwa. Często przygotowywała go z prawdziwego sera wiejskiego, a na spód dodawała nie herbatniki, ale własnoręcznie wygniecione kruche kakaowe ciasto. Może kiedyś przygotuję taką wersję (jeszcze nie próbowałam). Dziś zdecydowanie prostsza wersja - sernik na herbatnikach.

 

sernik na herbatnikach

Składniki:

  • 1 kg sera śmietankowego
  • szklanka cukru
  • 1 masło (250 g)
  • 1 duże opakowanie herbatników
  • 2 budynie śmietankowe lub 2 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 10 jajek
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 5-6 połówek brzoskwini z syropu


sernik na herbatnikach

Przygotowanie:


Blachę  posmarować masłem, wyłożyć papierem, na którym układamy herbatniki. Ubić żółtka z cukrem i masłem, dodać twaróg (gotowy z wiadereczka nie wymaga mielenia). Na samym końcu połączyć z budyniami i proszkiem do pieczenia. Do tak przygotowanej masy dodać pianę i delikatnie wymieszać. Na samym końcu dodać pokrojone brzoskwinie. Piec w temperaturze 180 stopni około godzin. Smacznego!

sernik na herbatnikach


sernik na herbatnikach


Prześlij komentarz
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...