piątek, 2 maja 2014

Kasza jaglana na zdrowie


Dzisiaj bardzo prosta sałatka, której przygotowanie zajmuje bardzo niewiele czasu. Tworzą ją cztery proste składniki: awokado, kasza jaglana, suszone pomidory, sok z cytryny.

O właściwościach kaszy jaglanej pewnie niejedno już powiedziano. Jest lekkostrawna,   obfituje w witaminy i minerały, ponadto posiada właściwości oczyszczające nasz organizm.
Ma również wysoki poziom białka i węglowodanów w złożonej postaci. Składniki te powoli uwalniają się do krwi podczas trawienia, dzięki czemu zapewniają mózgowi znaczny i stały dopływ energii.

Z kolei awokado jest owocem zawierającym mnóstwo witamin z grupy B, E i K. Stanowi również bogate źródło potasu i jednonienasyconych kwasów tłuszczowych, wspierających pracę naszego serca. Owoce awokado przypominają gruszkę, a ich kolor w zależności od odmiany może być ciemnozielony, żółty, a nawet czarny.
 

 Składniki:


  • 1 awokado
  • 3/4 szklanki kaszy jaglanej
  • 5-6 suszonych pomidorów w oleju

Sos: 


  • sok z połowy cytryny
  • 2-3 łyżki oleju lub oliwy (można użyć tego z suszonych pomidorów)
  • sól, pieprz do smaku

Przygotowanie:


Ugotować kaszę jaglaną w niewielkiej ilości wody z dodatkiem soli. Do ostudzonej kaszy dodać pokrojone w drobne cząstki awokado i rozdrobnione suszone pomidory. Całość połączyć z sosem z oliwy, cytryny i przypraw. I gotowe!!! 
Prześlij komentarz
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...